خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/12 - 12:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
امامی راد با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه قطار برقی مشهد -گلبهار- چناران:

مهم‌ترین پروژه خراسان با کندی پیش می‌رود

نماینده مردم چناران ، طرقبه و شاندیز در مجلس با انتقاد از کندی در اجرای پروژه قطار برقی مشهد - گلبهار - چناران، عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که همین 37 کیلومتر آماده بهره برداری را به صورت ریل باس مورد استفاده قرار دهیم تا مردم بتوانند از این پروژه استفاده کنند.

حسین امامی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به همجواری حوزه انتخابیه خود با بزرگترین کلانشهر مذهبی کشور، اظهار کرد: در این منطقه چند پروژه مهم وجود دارد که انتظار از دولت این بود که این پروژه‌ها باید تا امروز به اتمام می رسید ولی به دلایل مختلف به مرحله بهره برداری نرسیده است.

نماینده مردم چناران ، طرقبه و شاندیز در مجلس با بیان اینکه برخی از این مصوبات مهم در سفر اول رئیس جمهور شهید مصوب شده است، افزود: پروژه «قطار برقی مشهد - گلبهار - چناران» از اصلی ترین پروژه‌های نه فقط حوزه انتخابیه بنده بلکه خراسان به شمار می آید که طول مسیر آن 46 کیلومتر بوده و 37 کیلومتر آن آماده ریل گذاری است.

وی با یادآوری اینکه این پروژه اعتبار 300 میلیون یورویی نیاز دارد که در دولت دوازدهم یک شرکت چینی قرارداد فاینانس آن را به امضا رساند، ادامه داد: در پایان دولت آقای روحانی ارتباط کشور با چین مناسب نبود و فسخ قرارداد صورت گرفت.

امامی راد تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی نیز این پروژه از سر گرفته شد و قرارداد با خاتم الانبیا و شرکت ذوب آهن اصفهان منعقد شد تا کار از سر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: پیشنهاد ما این است که همین 37 کیلومتر آماده بهره  برداری را به صورت ریل باس مورد استفاده قرار دهیم تا مردم بتوانند از این پروژه استفاده کنند و این موضوع به آقایان مخبر و منصوری معاون اول و معاون اجرایی دولت نیز منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه محور گلبهار به مشهد طبق آمار وزارت راه و شهرسازی دومین محور پرتردد کشور است، اضافه کرد: پس از کرج به تهران دومین محور پر تردد کشور گلبهار به مشهد است و در صورت بروز کوچکترین تصادفی بار ترافیکی سنگینی در منطقه به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم چناران ، طرقبه و شاندیز در مجلس تأکید کرد: آزادراه مشهد - چناران نیز یکی دیگر از پروژه هایی است که نیاز مبرم منطقه بوده و به کندی در حال اجرا است لذا انتظار داریم این دو پروژه مهم تا پایان آخرین روز کار دولت سرعت بگیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که مسائل کشور نباید روی زمین بماند، انتظار این است که با توجه به تأکید رئیس جمهور شهید بر اجرای این پروژه‌های نام برده دولت تا آخرین روز کاری خود برای خدمت به مردم از تلاش و کار دست برندارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379178
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار